Loading...

POLENTA ( MAMALIGA )

İtalya da polenta ve Romanya da mamaliga ismiyle tanıyan, mısır unu ile yapılan bir yiyecek tir. Ekmek yerine özelikle balıklar, dolmalar, s...

mısır unuİtalya da polenta ve Romanya da mamaliga ismiyle tanıyan, mısır unu ile yapılan bir yiyecek tir. Ekmek yerine özelikle balıklar, dolmalar, sulu yemekler ve kavurmalar yanına yenilebilir. Sıcakken tereyağı ve peynirle karıştırarak kuymakla benzeyen bir tadı var. Türkiye de pek fazla tanınmıyor ve yapılmıyor. Bu beni çok şaşırtıyor çünkü özelikle kara deniz bölgesinde mısır unu çok seviliyormuş. 
Yapıma geçelim

malzemeler:


250 gr mısır unu

750 ml su
1 tatlı kaşık tuz

yapılış:



Fark etiyseniz bir bölüm mısır ununa üç bölüm su kullanıyoruz. Bunu genel olarak söyledim. Mısır unun miktarı kalitesine göre bir az oynayabilir.
Bir tencereye suyu ve tuzu koyalım ve üzerinde bir avuç mısır unu atarak karıştıralım.
Kaynamaya başlayınca devamlı karıştırarak mısır unu azar azar ekleyelim. Çok sık ekleme yapmayalım ki mısır unun pişmek için vakit lazım.
Katılaşmaya başlayınca karıştırma teli yetersiz kalacak ve o zaman önceden hazırladık odun bir sopa kullanmaya gerekecek. Romanya da bu iş için özel sopalar satılıyor (fakaletz), ben bunun için pazardan aldığım bir süpürgenin sapından bir 50 cm kestim ve şimdi hem mamaligayı çevirmek hemde hamur açmak için kullanıyorum. :)
Evet biraz uğraştırıcı bir iş ama uğraşmaya değer.
Avuç avuç eklediğimiz mısır unun ardından iyicene çevirmemiz lazım. Topak topak oluşmaya izin verirsek çok zor açılır.
Bağlanmaya başlayınca belli oluyor. Yapışkanlık kaybolacak ve mamaligamız ortada toparlanacak.  Bu aşamada sopayı çevirmeye çok zorlanır. Hala aklımda dedem sopayı çevirince anne annem tencereyi tutardı.
mısır unlu
Şimdi soğuk suya ıslattığımız bir kaşıkla tencerenin duvarlarından ve sopanın üstünden toparlayabildiğimiz kadar toparlayalım. Üstünü de düzeltelim ve ters olarak çevirelim.
Yuvarlak bir doğrama tahtamız varsa tencerenin üstünde koyup tencereyi alt üstü çevirip mamaliga tahtaya düşecek. Benim ondan de yok ama yuvarlak büyük bir borcam var ve onun ters tarafını kullanıyorum. Mamaliga bıçakla değil iplikle kesilir. O yüzden düz bir şeye çevirmemiz gerek. Islatılmış bir parça dikiş ipliği altından kaydırarak kesmek istediğimiz yere gelince her iki taraf yukarı çekip kesilir. Ve bir önemli ayrıntı daha: mamaliga ile yediğiniz yemeklere çatal kullanılmaz. Elle yenilir. Bir parça mamaliga kopartıp yemeğe bandıra bandıra yenilir :) Ben bu kadar anlatabildim.
Garnitürler 5488791515703550724

Yorum Gönder

emo-but-icon

Ana Sayfa item

Translate

Bumerang - Yazarkafe
En İyi Tarif Blogları
Yemek tarifleri

Top 5

Rasgele tarifler